Halsband till Jurate

Har fått gjort färdigt halsbanden till Jurate, min lillebrors tjej. Jag hoppas att hon tycker om dem. Själv blev jag nöjd.

Det första halsbandet är blåturkost i färgen, tyvärr kommer inte färgerna helt till sin rätt på fotona.

Blåturkost halsband 
Detta halsband är knutet på en vaxad lintråd. Har använt mig både av olika glaspärlor och av folierade glaspärlor.

Blått halsband närbild 2 
Närbild på dom fina hjärtanen. Ytterst sitter en liten pärlkåpa i silverfärgad metall.

Blått halsband närbild 3
Ytterligare en närbild på en folierad kvadrat och en oregelbunden glaspärla.

Det andra halsbandet går i olika blå nyanser.

Blått halsband 1
Här har jag använt mig bla av glaspärlor, snäckskals"kvadrater" och rocaillepärlor eller seed beads som de också kallas. Rocaillepärlorna är i olika storlekar. 

Blått halsband närbild Närbild på några av pärlorna som använts.

Kommentarer
Postat av: Linda

Måste ju skriva här också. Jättefina, särskilt det blåturkosa. Kram igen.

2006-08-09 @ 00:16:23
Postat av: Tinafina

Helläckra halsband! Lillebrorsans tjej blir säkert jätteglad för sitt nya halsband!
kram tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback