Äntligen hemma igen

Så, då e man hemma igen efter turen till Norge, vårt "lilla" grannland. Det har varit en erfarenhet att åka iväg. får nog säga ändå att hemma är bäst. Jag åker nog gärna iväg igen, men då blir det nog en fredag till söndag/måndag så att jag jobbar en helg. Då skall man tydligen vara garanterad fler dubbelpass. För det var en nackdel att vara i en vecka och inte veta hur många pass man får jobba. Det är ju lika gott å jobba så mycket som möjligt när man är där, vad skall man annars hitta på... Nu var jag där i  5 dagar och fick ihop dryga 50 timmar, så det är väl ok ändå. Hemlängtan har varit stor, jag är nog den typen som alltid längtar mycket hem, var jag än befinner mig. Saknat familjen så det kändes gott att komma hem. Barnen är dock hos mormor så dom får jag se först idag.
Förresten vilken tur jag hade. När jag kom hem hörde jag om vägraset i Munkedal på både gamla och nya E6:an, hade jag tagit en buss senare hem hade man hamnat mitt i det. Stackas dom som hamnade mitt i det, det måste kännts fruktansvärt att bara känna att vägen under en försvinner. Hoppas dom hittar alla mer eller mindre oskadade. Det sista jag hörde innan jag gick och la mig i går var att man trodde man hittat alla, dom flesta med lättare skador. Har inte titta på nyheterna ännu idag, skall nog ta å göra det.
Så ha en god jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback