Förberedelser i god tid.

Det är precis vad jag håller på med. Då jag åker iväg en vecka precis innan jul så har jag nu börjat med mina julförberedelser, så att Martin inte får göra allt.
Igår och förrgår julbakade vi det var pepparkakor, tunnbröd, Fiskebäckskakor och bullar, ev får vi baka lite mer tunnbröd för det brukar ha rykande åtgång. Ev så kommer jag baka min jullimpa också, men det är bara jag som äter utav den så det känns lite onödigt.
Idag var jag på bolaget och inhandlade glögg, julöl, ljust öl och julsnappsen. Julskinkan och övrig julmat som går och frysa samt sill är också inhandlat så det är bara färskvaror kvar och det får göras den 22:e om inte Martin sticker iväg nån dag tidigare, jag har ju fixat barnvakt till honom. Skämt åsido Mormor erbjöd sig att ta barnen i två hela dagar så att det inte skall bli så "jobbigt" för svärsonen. (min tolkning) Det är inte lätt å va favoritsvärson..... fast hon har ju bara en..:=)) Så han hinner gott och väl handla det sista. När jag kommer hem hoppas jag att han har städat så det bara är att sätta upp granen, slå in klapparna, göra äggosten och skinkan och sedan bara njuta.


Kommentarer
Postat av: Tina

hm...ursäkta...men läste jag rätt?! Ska du göra äggosten redan?!...säkert att den är god till jul...NOT..yekh...*asgarv*
Snacka om "curlingmaka"....fniss... Sicken tur Martin har som har dig Kicki!!!
Många julkramar från Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback