Äntligen Semester

Ja idag var min första semesterdag. Hoppas vädret blir bättre fram över, dom, "vädergubbarna" har lovat bättre väder framåt veckan. Vi har fakitskt inte planerat  att göra något speciellt.  Martin vill gärna åka till Danmark eller Tyskland, själv vet jag inte riktigt vad jag känner för. Får väl ta dagen som den kommer, lite beroende på hur vädret är. Kanske en tur ned till staden och titta på pärlor. Risken är väl att det slutar med en tom plånbok...... "flin". Har tittat på andra bloggar och blivit riktigt sugen på att sätta igång med skapandet av ett halsband. Har fått flera ideer. Får se om det kan produceras lite också. Titta gäran på Tinafinas blogg, hon e jätte duktig på att skapa, både halsband och scrapping. En bra inspirationskälla, man skall bara få tiden att räka till.

Just nu har jag däremot börjat på ytterligare en "pippi"tröja, den andra av ev 6st. Får se hur många det blir. Har även sett andra sööta tröjor till små flickor, kanske det blir nån sådan emellan som ombyte. Har ju några söta små pigor å sticka till om jag känner för det. Stickning är förresten både roligt och ett bra tidsfördriv på jobbet, om natten är väldigt lugn.  Men nu har jag semester så bort med alla tankar på jobbet.
Kanske jag skulle ta å knyta mig, barnen vaknar ju tidigt även om vi har semester. Tar nog å lyssnar lite på min bok innan jag somnar. Lyssnar just nu på Rum 10, med kommissarie Winter. Författare Åke Edvardsson. Hittills mycket spännande så  god natt å sov gott.


Kommentarer
Postat av: Tina

Tack Kicki för de snälla orden!!!
Jajajmensan här skall köpas pärlor! Jag lovar dig ett stort "smörgåsbord"...du kommer knappt att kunna välja. Så ett tips är att du bestämmer i förväg vilka färger halsbandet skall gå i samt om du skall ha ett långt eller ett kort. Jag skall kolla på dag så vi kan åka in till stan och shoppa.

Väntar med spänning på att få se Pippi-tröjorna!!
Jag har lite garn som du kan få om du vill...

Kram Tina

Postat av: Excessa

Tack för tittinet hos mig :)
Att ta dagen som den kommer på semestern verkar vara ett klokt val.. Hoppas du får en skön semester att njuta av!

2006-07-14 @ 18:23:43
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback