Blåsigt värre..

Japp idag har det blåst en halv orkan, känns det som ialla fall.
Idag hade vi tänkt å åka och bada vid Kärna, trodde jag. Tji fick jag, min man hade planerat en längre resa. Till ett underbart bad som ligger vid Lidköping. Det är en jättelång sandstrand och man kan vada långt ut utan att det är djupare än till vaden. Känns nästan som att komma till rivieran. Tyvärr blåste det så jättemycket, folk satt med kläderna på, på stranden. Vinden låg rakt på det var inte alls skönt.

Istället åkte vi till ett ställe strax utanför Vänersås. Också en fin sandstrand, dock inte lika perfekt som den utanför Lidköping om jag skall vara kritisk. Men det var jättebra, här blåste det från "rätt" håll och barnen badade i timmar.

Barnen.

Vattnet var kallt enligt min mening. Tyckte det var varmare i havet där vi badade igår. Men Andrea var nog av annan mening.
 
Andrea plask

Hon "bodde" i vattnet och åkte hem under protest. Läpparna hennes var blålila, men kul hade hon.
Philip han hittade en liten pöl, varm och god

Linslus

där tillbringade han sin tid med att gräva och göra gegga mojja.
Ja, det var ytterligare en dag vid vattnet, denna gång sjön Värner. Kall som attan enl mitt tycke som sagt. Imorgon blir det kanske Kärna, eller om det inte blåser så mycket, den underbara lååånga hääärliga sandstranden utanför Lidköping. Kommer tyvärr inte ihåg vad stranden heter. Åker vi dit skall jag skirva upp det.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka underbara kort på kidsen!!! Sicken härlig dag ni har haft!!
Kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback