Kantarellen uti enebacken...lalal

Åå vad gott det är med kantareller. Skogens guld. Tyvärr så brukar jag nästan aldrig hitta några när jag är ute och går i skogen. Men min mor är duktig så jag beställer av henne... Nu i höstas tog hon med båda våra barn och gick ut för att leta svamp. Vi fick mycket svamp av henne, mumma. Färdigförvällda och bara till att stoppa i frysen.
När dom var i skogen passade mor på att ta några härliga fotografier på barnen. Dessa fick jag på en CD skiva häromdagen. Tänkte dela med mig av några guldkorn.

Här sitter båda barnen i blåbärsriset.
Barnen i svampskogen 1

På följande kort har Andrea hittat Kantareller.. så det är en stolt tjej.
Barnen i svampskogen 2
Ser ni vad svamp det är nedanför hennes fötter, allt de lilla gula.

Sedan fann Philip nåt intressant i en stubbe.
Philip och stubben

En svamp.....

Kommentarer
Postat av: Tina

åååh, vilka fina kort på ungarna! Du skulle börja scrappa!
kram Tina

Postat av: Linda

Åå så söta kort på barnen. Vad dom vuxit sen senast, vilket ju var ett tag.
Kram

2006-11-26 @ 11:48:45
URL: http://gosemose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback