Städa och feja..

Usch vad det är tråkigt att städa. Det står mig upp i halsen.. Måste ta mig en paus å skriva lite. Städa är ett nödvändigt ont, jag har faktiskt vart riktigt duktig och putsat fönster, torkat persiennerna och dammat. Så det är bara dammsugning och renbäddning kvar... nja inte riktigt sant, köket skall också göras iordning, men det får vänta tills jag är klar med bak och matlagningen.
Just nu puttrar en god Bolognese på spisen, till den blivande lasagnen. Tänkte även baka en sockerkaka, gjorde en pepparkaka igår, men som vanligt så fastnar den i botten och kommer ut halv. Vet inte vad som blir fel, formen är både smord och bröad. Kanske det är fel på receptet. Skall prova mammas recept idag.
Det är så tråkigt när det blir så, för man tappar lusten.
Nä, får ta och återgå till ständningen, så jag blir färdig innan lillebror m familj kommer.

Kommentarer
Postat av: Tinafina

Du får gärna komma hit och fortsätta städa vännen!
Kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback