Oktober närmar sitt slut.

Så var söndagen här. Oktober snart slut, vart flög denna månaden????
Nästa helg fyller jag år, vet inte om jag skall glädjas eller ej. Det är alltid kul å ha födelsedag för jag älskar uppvaktningen av min familj. Baksidan av födelsedagen är ju att man ÄR ett år äldre, tyvärr. Sedan kan det trots att det e trevligt vara jobbigt med kalas. Nu slår jag å Martin ihop vårt kalas eftersom vi fyller så tätt. Har funderat lite över vad jag och barnen skall ge honom, han har inte önskat sig nåt speciellt. Får fundera lite till.
Just nu väntar jag på att min mamma skall komma, hon har köpt en ny bil så jag bara måste ut å provköra... om hon vågar sätta mig bakom ratten vill säga =)). Tänkte bjuda min moder på en god söndagsmiddag. Skinkstek med potatis och vitlökssauterade morötter, sås och svartvinbärsgele. Till detta ett gott rött vin. Till efterätt serveras en vaniljpannacotta med en spegel av björnbär. Visst låter det gott? Å jag kan informera att det är gott.
Egentligen skulle jag söka ett recept på banankaka som jag tänkte baka till kaffet, men hamnade här istället. Får nog ta å leta reda på receptet så kakan kommer i ugnen.
Ps. Nu är vi äntligen färdiga på utsidan av fasaden. Svågern var här och hjälpte Martin med fönsterbläcken indag. Så nu skall vi sätta igång med fönstersmygarna på insidan. Tyvärr hinner de nog inte bli klara till kalaset, men till jul skall det vara färdigt, tapeterna också.Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback