Halsfluss.

Japp så e det, vår son har 39 graders feber, ont i mage, hals och öra. Det var bara å ta bilen till farbror doktorn. Som tur var så fick vi en tid redan nu på förmiddagen.
Resultatet av besöket blev en 10 dagars kur med Amimox (antibiotika) mot halsfluss och öroninflammation. Stackarn inte konstigt att han har ont lillgubben. Ja han e mammas lille gubbe, en riktig mammegris - men skall jag vara ärlig så får han jättegärna vara det, de e mysigt med allt gos. Ibland tror jag att jag gillar det mer än han. Typiskt morsor tror jag.
Så nu får vi avvakta å se om det går familjen runt, för streptokocker (bakterien) smittar. Hittills så mår vi andra ok och förhoppningsvis gör han det också snart.
Nu skall jag gå å mysa lite med barnen.  Tror vi skall ta å fika på varma hembakta bullar, vanilj, jättegoda och kall mjölk

Kommentarer
Postat av: Tinafina

Hoppas att han tillfrisknar snaaaart och att ni andra inte åker på det!
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback