Här äääääär jag

Japp nu e jag ute å uppdaterar.... Tiiina ser du!.  Hörde allt att du bad Josse å säga till mig. Ja jag vet det har allt varit dåligt med å skriva på ett tag. Förlåt..
Dagarna har en förmåga att bara springa iväg, särskilt nu när både jobb å skola har börjat. Har haft tanken på att skriva, men lika fort som tanken kommer så flyger den iväg igen.
Vad har hänt det sista då, undrar ni väl.. absolut ingenting. Det känns som om dagarna flyger iväg, vi är snart i mitten av September, fattar ni!! Det gör inte jag, man hinner inte riktigt med allt man vill göra. På jobbet har dom fått för sig att vi skall ha en extra utvecklingsdag - jättekul... å typiskt nog så är den på min lediga dag, å då har vi ev planerat en tur till Ullared. Å det är mycket roligare kan jag lova. Får väl se hur jag gör, det lutar åt Ullared om det blir den dagen, fast vi har ju inte bestämt datum ännu. Sen så kan ju det som diskuteras på utvecklingsdagar va intressant, men det kan också bli tjötigt. Ibland är det faktiskt svårt att ändra sina planer på så kort varsel. Vi fick veta om det i Tisdags. Skall jag va ärlig så är det dålig stil av jobbet. Bättre framförhållning är önskvärt.
Annars så har skolan börjat igen. Hade ingen lust alls första dan, vi läser pedagogik nu, jättekul?? Däremot när dagen var färdig så kändes det som om det kommer å bli kul. Vi har en helt fantastisk lärare, å det gör mycket. Får se framöver. Skall faktiskt upp till skolan nu på onsdag å torsdag.

Mina handarbeten hinns just nu bara med nattetid som tidsfördriv på jobbet, om vi har det lugnt vill säga. Som tur är så har den värsta sommar ruschen lagt sig, äntligen. Det var lite mycket ett tag. Har fått gjort klart Andreas pippi tröja, den skall bara sträckas och sys ihop. Har påbörjat Philips tröja å är klar till hälften. Sen så är det Tinas tur, så nu vet du Tina.. dom borde hinna bli klara till våren ialla fall.... flin!! Emellanåt så broderar jag på julgransmattan, som e jättesöt med hundar å katter. Kanske den kan bli färdig till jul, troligast är väl att den blir klar till nästa jul. Det är mycket arbete på den trots att hälften är gjort. Jag har så många projekt enl min man, men det e ju så kul. Sen tröttnar jag efter några veckor å behöver då lite omväxling. Sitta med samma sak månad efter månad, nej tack.
Jag fick faktiskt ett mönster utav en kollega häromsistens, på en tavla som bara är helt underbar. Den föreställer en blomma måtten är 1mx1m, så den är stor å har många underbara färger. Enl kollegan var det ca 60 000 stygn, de ni. I affären så kostar materialet runt 1200kr om jag har tur så kommer jag undan med hälften. Det tog min kollega 1år att göra tavlan, å hon sitter konstant. Så där lär jag ha å göra.

Några halsband har jag inte fått gjort, men däremot så har min brors tjej fått sina å hon blev jätteglad. Det e kul. Fotograferat har det inte heller blivit gjort. Kameran har varit urladdad, men nu så är den laddad och utlånad till svägerskan. Så korten får komma framöver nån gång..
Nä nu skall jag ut å kolla några vänners bloggar, så ha det och ha en underbar höst.
För visst e Hösten helt fantastisk med sin klara höga luft å fina färger....eller??


Kommentarer
Postat av: Tinafina

ÄNTLIGEN!!! DÄR ÄR DU JU!!! SOM JAG HAR VÄNTAT ;o)
DU, boka in den 28:e för då bär det iväg till ULLAREEEED! TJOHOOO VA KUL! Jag väntar för fullt på tröjorna..hihi..
Vad du är duktig som broderar, stickar och pärlar!!
SÅ nu ser du till att uppdatera liite oftare va?!
kraaaaaaaaaaaam!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback