Livets mening?

Vad är det för mening med livet? Vem vet, inte jag iallafall. ibland så e det toppen och ibland känns allt bara piss. Vissa människor är medvetet elaka andra omedvetet. Vissa snälla och rara, fast nån gång så en nog alla elaka. Börjar tro att människan i grund och botten är en mycket egoistisk person, och hon/han kan vara mycket elak för att uppnå sina mål.
Kan man göra nåt åt detta då? Vet faktiskt inte. Optimisten i mig tror väl det medan pessimisten i mig inte tror det. Just nu lutar jag väl mer åt pessimisten, man kan bli fruktansvärt besviken på vissa människor. Och man trampar om och om igen på samma mina. När skall man lära sig? Inte vet jag. Kanske aldrig. Det kanske e det som är livets stora gåta? Vem vet, inte jag.... trlalalala.
Skall man verkligen sjunka in i filosofins värld så föds vi, ja till vilken sorts liv föds vi egentligen? Många, säkerligen merparten föds till ett hårt liv med många prövningar, för att sedan bara dö. Faktiskt så e det ju så. Vi föds, lever en stund för att sedan dö å hur kul känns det då? Efter döden så e vi ju antingen uppbrända och blivit till aska eller så ligger vi begravda i kall jord, där vi sakta förmultnar till jord, med maskar som kryper runt i oss. Låter inget vidare.......................................... Ha det.

Kommentarer
Postat av: Tinafina

Kära Kicki...det var en tung läsning... Funderar oxå på livets mening ibland. Framförallt när tankarna kommer till min kära mor, som bara fick 49 jordsnurr.. Hon hade ju så mkt kvar att leva för! Varför just hon, när det finns så många elaka människor..varför drabbade det inte någon utav dem?! Jag tror att det finns nåt efter döden...det är mitt sätt att tackla "dödsångesten".
Om du har vänner som är elaka mot dig, då är det dax att börja sortera. Man kan inte ha folk runt sig som tar ens energi. Bättre att umgås med vänner som bryr sig om en..
Hoppas att du har haft en bra helg och snart ses vi!
KRAM Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback