Notarius Publicus

Vad e det, undrar ni säkert. Det är en person som vidimerar handlingar, så nu vet ni också. Fast dom e inte lätta å få tag på det e en sak som e säkert. Skulle ha tag i en "sån" och fick info om att kommunen har det. Tji fick jag det hade dom inte. Fick slutligen tag på en i grannkommunen å det är en advokat. Skall det va fint så ska det. Å det värsta e att han tar 200kr för att vidimera min legitimation, körkort och kursbrev. Bra timpeng. Kanske borde skola om mig till advokat??? En advokat i Göteborg skulle ha 150kr per vidimerad kopia alternativt 150kr för första + 100kr i inbindningsavgift och därefter 10kr per vidimerad kopia. Det blir en hel del.. Jaja det drabbar ju ingen fattig som man brukar säga hmm. Jag har ialla fall kommit fram till att det inte är billigt å skaffa sig en norsk legitimation. Får väl igen det när jag arbetar där, de betalar ju nästan dubbelt så mycket, jämfört med här. Så nu skall jag iväg och få mina papper vidimerade. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Tinafina

Shiiit jag är i fel bransch!!
kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback