Expressobryggare

Glömde.. måste bara berätta att jag verkligen har blivit lite köptokig idag. Jag köpte mig en Expressobryggare. Såg en sort som kallades för NExpresso som verkade käck. Så jag lovade mig själv att köpa en om bilen gick igenom besiktningen. Ja, gissa om bilen klarade besiktningen... Jo det gjorde den, men så tänkte jag skita i å köpa bryggaren ialla fall. Hur ofta kommer man att använda den? Säkerligen så är det nyhetens behag som sen kommer att användas mer sällan än ofta.
Men.. så fick jag ett ryck idag och tänkte skit samma, jag vill ha en expressobryggare. Så av en "tillfällighet" så stannade vi vid elektrolux home butik och där sålde dom ut ett exemplar nästan för halva priset. Så det var nog nån mening med att jag skulle gå in där. Ni kan nog gissa vad jag gjorde. Så igår kvällen invigde vi bryggaren. Det tog två bryggningar innan vi kom underfull med hur mycket kaffe man skulle ha i. Om man följde bruksanvisningen så blev kaffet rätt svagt, vi testade med mer kaffe å det blev jättegott. Imorgon när jag kommer hem skall jag ta min GP och en nybryggd expresso och om det är skönt ute sätta mig på verandan och njuta innan jag går och lägger mig. Förhoppningsvis så sover barnen så att jag får njuta i lugn och ro. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback