KL 01:48

Nattens mörka timme å jag jobbar, skulle hellre vara hemma i sängen med resten av familjen. Jag avundas dom just nu. Hade tänkt att handarbeta lite på pippitröjan till Emil. Men glömde mönstret hemma, får sticka imorgon istället. Det blir en lång natt.
Annars så har det hänt en hel del denna veckan. Martin är så gott som färdig med panelbytet på förrådet, så nu återstår målningen och det blir väl mitt jobb. Själv har jag varit och jobbat i Norge igen, å hemma har jag satt igång med stor renovering av vårt sovrum. Hoppas det blir fint, det är mycket jobb. Jag har rivit loss en mängd lager på lager med tapeter, spacklat och grundmålat och det såg jättefint ut..... ja just den ända tills det blev mörkt och lampan tändes. Då såg vi hur ojämt det var på väggen, jag blev så trött så jag hade god lust att skita i allt. Som tur e så finns det nåt som kallas för genvägen, en grövre tapet där underlaget inte behöver förarbetas. Denna tapet har vi nu satt upp och målningen har påbörjats. Om jag inte behöver stryka på ett lager färg till, så är halva rummet nu klart. Det verkar som om det blir bra, men vågar inte ropa hej ännu..
När jag är färdig med målningen väntar mer jobb till Martin. Han skall då sätta ihop vår nya säng och så skall vi köpa lite nya garderober, så han har å göra. Förhoppningsvis blir vi nöjda med slutresultatet. Skall lägga ut några bilder när vi är färdiga. Helt ärligt så skall det bli skönt med en ny säng och förhoppningsvis slipper vi ryggont när vi vaknar om morgonen.
Nä nu har jag babblat klart för en stund. Måste gå och snyta mig, Philip har smittat ned mig med sin förkylning och halsont, inte alls kul. Sen skall jag nog fördriva tiden med lite ostkaka och en bok om jag kan hitta nån som verkar intressant.
så. Ha det!!

Ps. nu e kl 02:03 pip - en lite stund fördriven. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback