Nattbabbel

Äntligen sista nattpasset för ett tag. Skall vara ledig i över en vecka bortsett från det jag skall jobb i Norge då. Det vet jag ju inte ännu om det blir nåt, förhoppningsvis får jag veta i början av veckan. Men det blir väl som vanligt att det dröjer till Torsdag. Det är väl det enda negativa att det inte är nån framförhållning.
Idag har det varit en riktig slappar dag, jag sover bättre men vaknar redan kl 13. Troligen så blir den totala sömnen bättre då jag inte vaknar upp flera gånger så jag är rätt utsövd kl 13. Det är ju ändå 5 timmars sömn. Fast jag somnade om väldigt gott med tösabiten två timmar, sen på kvällen. Tyvärr så vaknade hon när jag gjorde mig iordning. Hoppas att hon kunde somna om. Annars så får Martin en kul kväll.
Imorgon skall jag om vädret tillåter ta en skön promenad innan barnen kommer hem från dagis. Tycker att det är ett bra sätt att dels få lite tid för sig själv samt att det är rensande för kropp och själ. Det känns ialla fall väldigt skönt efteråt. Apropå väder så regnar det rätt mycket nu. Så jag hoppas att det slutat till dess att vi skall åka hem. Fast regnet behövs, mina rabarber om inte annat behöver vatten å jag glömmer bort att vattna dem. Får väl försöka få tummen ur å plantera dom imorgon. Skall bara bestämma mig för var jag vill ha dom å det e inte lätt - ni vet beslutångest å så... :=)) Hoppas att dom växer till sig och att vi får mycket rabarber för det är nåt som jag är väldigt förtjust i. En god rabarberpay med hemgjord vaniljsås, gjord på äkta vaniljstång. Eller en sammetslen pannakotta med en soppa gjord på rabarber och jordgubbar. Passar mycket bra ihop. Får väl lägga ut det receptet nån dag. Fast soppan gör jag lite på känn men den blir sådär sötsyrligt god vilket bryter bra ihop med pannacottan. Ingen bantarmat direkt. Så blev det matsnack, kan det bero på att jag börjar bli hungrig å det är 40 minuter kvar till dess att vi brukar äta. Inatt skall jag äta resterna från vår goda pastasallad som vi hade till lunch. Gjord på vad huset har hemma; makaroner, spagetti bruten i mindre bitar. stekt kyckling och bacon. Tomater, gurka olika salladssorter bla ruccola, majs cremefraich och taichilisås. Mycket gott - man tager vad man haver lätt och behändigt.  Nä jag får nog gå ut å äta allt matskriveri gjorde mig hungrig och sugen. Ha det.

Kommentarer
Postat av: nancy

Jaså ännu en som jobbar natt,och knäcker lite extra i norge.De har blivit väldigt populärt även på mitt jobb.Hmm hur får du ihop de med att vara borta helger från barnen och mannen.Jag tycker de e tråkigt som de e,att sova bort var tredjehelg när jag jobbar.Fast jag har ju hört att de e goda pengar :)
vården i sverige e ju inte så himmla bra betalt :)
Ha en bra dag
Nancy


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback