Oj Oj vad dagarna går.

Nu är vi snart i Juni månad. Fattar inte vad dagarna tar vägen - det går för fort, glömmer även av å skriva i bloggen. Inte bra.
Vad har hänt sedan sist. Jo jag kom iväg till Norge den 17 maj och fick faktiskt flyga, men det tog ju nästan lika lång tid som om jag tagit tåget. Det blir så långa vänte tider å det är tråkigt. Denna gången var jag nere i Skien som ligger söder ut ca 3 timmar från Oslo. Det var en medicinsk avdelning med mycket trevlig personal, så vi hade det kul. Ibland kan jag dock känna att dom slösar med resurserna over there.  Som sjuksköterska hade jag mellan 2 - 3 patienter att ansvara för. Å totalt var vi 6st sjuksköterskor som jobbade per pass. Lyx?? ja iallafall jämfört med hemma.
Väl hemma så fick vi ta tag i hemmet, städa å allt annat sånt där tråkiga måsten. Tisdagen den 22 kom den stora tösen hem och vi firade henne. Hon blev glad över sina presenter. Å maten var hon också glad över, då hon fick det hon önskade - Rotmos med köttkorv. Syskonen gillar att ha storasyster hemma, särskilt Andrea som avgudar sin storasyster. Hon älskar att kamma och frisera henne, å Madde e snäll och står ut med den mindre milda behandlingen från borste och gummisnodd. Ja, dom e för härliga.
Helgen som var hade vi familjen hemma på grillning då min mamma fyllde år i veckan som gick. Vi åt och drack gott, synd bara att det blåste så för solen sken, men det blev kallt ändå.
Å nu sitter jag på jobbet, snart påväg hem för att sova en liten stund. Skall tillbaks hit på lunch APT. Men jag tar bilen, så går det lite fortare. Annars så har jag tänkt att börja cykla till och från jobbet. Vi var å köpte oss en cykel i Torsdags, så i Måndags cyklade jag till jobbet å hem, så idag e jag väldigt öm i baken men skam den som ger sig. Hoppas cyklingen ger lite resultat på kroppshyddan också. Det tog ca 1 timma för mig å cykla till jobbet å det är ca 2 mil en väg. Hem tog det 1½ timma i motvind å det var segt. Så i nästa vecka e det dags igen. Får väl hoppas att ömheten i bakändan gått över till dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback