Vårt underbara sovrum

Nu är vi så gott som färdiga och det blev så himla bra. Alltifrån färgval till möblering. Första tanken var att det skulle bli lite trångt att möblera så som vi gjort, men vi bestämde oss för att det ändå var det bästa då det skulle medföra bättre klädförvaring. Nu när garderoer och säng är på plats så är vi båda jättenöjda. Och vi upplever det inte alls så trångt som vi från början trodde det skulle bli.
Sängen är underbar att sova i. Har väl inte helt sovit in mig. Det kännslite konstigt att inte känna när den andra rör på sig vilket man är van vid sen tidigare. Så jag sover som en guud. Vaknar inte flera gånger per dag som jag gjorde tidigare.
Vi har dock lite kvar att göra, jag väntar på att mina nya gardiner skall komma och att vi får satt upp MDF skivan i fönstersmygen. Sen är det tre garderobshandtag kvar å skruva upp. Apropå handtagen så är det inte lätt att få dom exakt lika, men det har väl dom flesta provat på kan jag tänka mig. Sen är det färdigt å jag tror det kommer bli toppen.

Här är lite bilder från mitt jobb med rummet:

image45

Så här såg det ut innan renoveringen påbörjades. Väggen som är bakom huvudgaveln är det nu garderober mot.

image46

Så här såg väggarna ut efter rivning av tapet och spackling.
Snygg ursprungstaper, eller hur??

image47

image48

Å så här fint blev slutresultatet.

Kommentarer
Postat av: nancy

vilken förändrig,jätte snyggt!Gillar de nya färgerna skarpt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback